Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

torsdag 6 oktober 2011

Snabba cash, Jens Lapidus

Fick inspiration till att läsa denna omskrivna deckare i samband med ett litet kort besök i huvudstaden nyligen. Stockholms kriminella värld, knarkaffärer och kvinnor till salu. Hade förväntat mig råa killar som gjorde upp med varann på smutsiga bakgator och no mercy. Så var det. Men så hittar vi den ganska vanliga killen JW som hamnar på farliga vägar när han flyttar till Stockholm och till varje pris vill leva upp till bilden av framgångsrik Stureplanskille. Och de råa killarna i boken visar sig ha mänskliga sidor som väcker sympati. Berättelsen vandrar hela vägen från den hemlöse på gatan upp till fina fester med medlemmar ur kungafamiljen. Intressant! Och farligt medryckande, det går inte släppa boken när man väl börjat läsa….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar