Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

lördag 31 mars 2018

När gud var en kanin, Sarah Winnman

Elly och Joe är syskon och vi får följa deras uppväxt i England och vidare till New York. Boken är en berättelse om kärlek av olika slag, mellan syskon, mellan vänner, mellan föräldrar, mellan grannar. Det är också en berättelse om barndomsminnen. Till exempel kaninen som blev döpt till Gud! Minnen som blir särskilt viktiga att hitta tillbaka till. För en dag står det den 11 september 2001 i almanackan...

Det tar sig till slut, men jag hade svårt att hänga med. Kände mig ganska oengagerad stora delar och det tog lång tid innan jag kom igenom den. Men ändå läsvärd tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar