Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

lördag 8 oktober 2011

Månskugga, Michael Connelly


Det kryllar inte av kvinnliga superskurkar direkt. Cassie Black, som stjärnan i denna historia heter, hennes plan är att blåsa Las Vegas på miljoner. Hon har egenligen försökt börja ett ärligt liv efter att ha suttit av ett långt fängelsestraff för en liknande kupp några år tidigare. På avstånd betraktar hon sin bortadopterade dotters uppväxt. Då dotterns nya familj bestämmer sig för att flytta till Europa blir Cassie desperat. Hon måste kidnappa sin dotter så att hon får henne tillbaka. För att kunna genomföra den planen måste hon ha pengar, så hon tar åter kontakt med sina tidigare partners….

Detta är den första bok jag läst av Connelly. Jag har tydligen missat nåt! En riktig bladvändare som man inte släpper förrän man kommit fram till sista bokstaven. Samtidigt är det en ganska lättsmält historia som jag antar att man kommer att glömma bort ganska snabbt.

Månskugga, Norstedts förslag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar