Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

tisdag 13 december 2011

Pepparkakshuset, Carin Gerhardsen


Läste nummer två i Gerhardsens Hammarbyserie för ett tag sedan, Mamma, pappa, barn. Varför då inte ta och läsa den första boken också.

Här är det ett mobbingoffer som i vuxen ålder tar död på sina plågoandar. Det tar förstås poliserna ett tag att komma på det, eftersom det första offret förvandlas från buse till den perfekta familjefadern.

Polisen Petra råkar ut för alla kvinnors mardröm. Hon blir drogad och våldtagen och vill sedan själv sätta dit den skyldige.

Lättläst och ganska intressant. Känns som författaren läst på innan hon skriver. Spänningsmässigt skulle jag dock säga att bok nr. 2 slår högre!

Pepparkakshuset, Ordfront 2008

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar