Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

måndag 17 augusti 2015

Längtan bor i mina steg, Klara Zimmergren

Klara Zimmergren är en omtyckt komiker och radiopratare. I ett uppmärksammat sommarprogram i P1 förra sommaren berättade om sin längtan efter ett barn och vilken lång väg det kan vara innan det blir verklighet. Nu har hon utvecklat sin berättelse i denna bok.

Det är inte så lätt att hitta pappan heller. Åren går. Så en dag, med hjälp av kompiskontakter, så finns han där till slut. Vill han ha barn då? Jodå, efter en viss betänketid så. Eftersom det inte funkar den naturliga vägen, så följer nu provrörsbefruktningar och återkommande besvikelser. Till slut finns det en väg kvar, adoption. Och tänk, det kanske var så det var meningen att det skulle bli, så att just deras lille son fick ett hem hos Klara och hennes man.

Det är så skönt att någon så öppenhjärtligt vågar skriva om den här mer komplicerade vägen fram till ett barn. För en oinvigd är det helt okänd mark, trots att det är så många i ens omgivning som kämpar. Det är också skönt att redan från början veta att denna historia har ett lyckligt slut, för det finns så mycket sorg mellan sidorna. Förbered dig på att bli djupt berörd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar