Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

söndag 4 november 2012

Nathalie, en delikat historia, David Foenkinos


Nathalie och Francois är ett gift par som är så lyckliga att det knappt är sant. En dag är det inte sant längre. Lyckan krossas när Francois en dag blir påkörd av en bil och dör. Det tar lång tid för Nathalie att återhämta sig så pass att hon orkar gå tillbaka till sitt jobb. Väl där begraver hon sig i arbete. Hennes chef, som redan tidigare varit ohälsosamt förtjust i henne, gör allt för att han ska få ta Francois plats. Men det är inte han som till slut luckrar upp Nathalies hårda skal. Det är den nördige svensken Markus, som en dag finner att han blir kysst på munnen av Nathalie….

Dessa fransmän, vad de kan! Det här är egentligen en förutsägbar romantisk relationskomedi. Men med franska ingredienser blir det så mycket mera….delikat och intressant! En lättläst, inte så tjock bok som gör att man får hopp om livet. Läs den! 

Boken har blivit en stor internationell succé. Det har gjort en film baserad på boken också, men den har jag inte sett. Än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar