Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

söndag 20 maj 2012

Odjuret, Roslund Hellström


Vilket är det vidrigaste brott som finns? Kanske är det sexualbrott mot barn. I denna bok möter vi ondskan själv, en pedofil som inte drar sig för att mörda och lemlästa sina offer. Om samhället inte kan ta hand om en sådan människa, om det inte finns några terapiformer i världen som hjälper, vad gör man då. Finns det tillfällen då dödsstraff är motiverat eller där en drabbad fars hämnd kan ses som nödvärn.

Ja, dessa moraliska dilemman tas upp i denna debutdeckare av Roslund Hellström. Det är också de moraliska frågorna som är den stora behållningen. Riktigt bra, välskrivet, men mycket otäckt. Jag säger inte mer än så, vill inte förstöra spänningen för dig som läsare.

Kommer jag läsa fler böcker av denna deckarduo? You bet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar