Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

fredag 11 mars 2016

Utslag av oro, Mark Haddon

Mark Haddon har skrivit en fantastisk bok. Det är tyvärr inte den här boken jag syftar på då, utan en annan som heter “ Den besynnerliga händelsen med hunden om natten”.

“Utslag av oro” är ett försök till så kallad rolig bok. Det hela handlar om en familj där pappan i huset får ett nervöst sammanbrott, först oklart varför, sedan väldigt klart varför. Frun i huset vänstrar med sin makes vän David. Den vuxna dottern Katie, vill gifta sig med Ray, något som inte alls är ok enligt hennes föräldrar. Brorsan Jamie har en “speciell vän” som heter Tony som han inte vet om han vågar ta med till bröllopet.

Lagom som spårvagnsbok. Inte så djupt och ganska underhållande till slut ändå. Men inget jag kommer minnas särskilt länge. Jag orkar inte skriva något långt blogginlägg om den heller....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar