Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

torsdag 31 december 2015

Ryssar är såna som gillar björkar, Olga Grjasnowa

Masja kommer ursprungligen från Azerbajdzjan men har tvingats fly på grund av krig. Hon kommer till Tyskland och inleder en relation med en man. En relation som får ett abrupt slut på grund av ännu ett hårt slag av livet självt. Masja är judinna och får arbete som tolk i Israel, men det är inte hebreiska hon kan tala.

En modern roman om en rotlös kvinna som söker sin identitet. Oj, vad det lät uttjatat. Jag blir inte heller särskilt engagerad. Boken är inte tjock, men  jobbigt skriven och svår att hänga med i. Man kastas fram och tillbaka i historien. Nej, nu ska jag gå och fira lite nyår istället, så får det bli nystart med en annan bok…

2 kommentarer:

  1. Denna har jag varit lite nyfiken på ett tag nu. Få se när jag hinner läsa den.

    SvaraRadera
  2. Blev lite besviken på den jag, för jag hade höga förväntningar

    SvaraRadera