Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

måndag 23 februari 2015

Death cure, James Dashner

Ett botemedel var det ja, det var det som Thomas och de övriga blev lovade för att ta sig igenom ”Scorch Trials”. Gissa hur det var med den saken. Organisationen Wicked fokuserar bara på att få fram det där botemedlet och de gör det till vilket pris som helst. Thomas och några av hans vänner tröttnar på att vara försökskaniner och bryter sig ut ur det fängelse de hamnat i. Wicked visar inget intresse för att göra något åt det faktum att världen redan är full av sjuka människor. De redan smittade flyttas bort från den friska befolkningen och lämnas åt sitt öde, vilket är fullständig galenskap och en säker död. Tänk om man hade behandlat ebola-smittan i Afrika på det sättet?! Skönt att det bara är en bok vi snackar om här…

Det finns en rebellorganisation som tröttnat på Wicked och deras maktfullkomlighet. Thomas ansluter sig och hoppas att det är rätt drag, men den där rebellorganisation har också en del skit under naglarna.

Oh, nu blev det så där spännande igen! Det här var bättre än den röriga tvåan. Sträckläste sista halvan och gav blanka tusan i skid-VM i helgen. Men nu är det slut, pust. Det finns dock en bok till, som heter ”Kill order”, som handlar om hur allt egentligen började. Kan vara intressant, men nu behöver mina nerver lite paus….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar