Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

måndag 21 januari 2013

Mannen som glömde sin fru, John O`Farrell


Ibland vill man ha något lättsmält. Det är då jag vanligtvis rotar fram en deckare ur bokhyllan. Ett alternativ är den här sortens böcker; En lite smårolig feel-goodroman.

En man upptäcker en dag att han sitter på tunnelbanan. Allt annat är borta. Han har glömt vad han heter, var han bor och allt han någonsin upplevt. Vilsen och förvirrad blir han omhändertagen på ett sjukhus. Där han till slut lyckas minnas ett telefonnummer, som visar sig gå till hans bäste vän. Nu är det dags för Vaughan, som mannen får veta att han kallas, att plocka ihop livet igen. Det visar sig att han har en fru, som han just ligger i skilsmässa med, och två barn. Skilsmässan blir lite komplicerad när Vaughan kommer på sig själv med att bli hopplöst förälskad i sin fru igen och sakta kommer minnena tillbaka…

Underhållande? Ja, absolut! Sammanfattningsvis ett helt okej betyg från mig. Men ger denna roman något bestående intryck? Nja, knappast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar