Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

torsdag 20 september 2012

Vyssan lull, Carin Gerhardsson

Hektiskt vecka, men jag kom precis på att jag läste ju ut en bok till förra helgen. Medan jag låg där med den stukade foten på en kudde....

Gerhardssons tredje deckare är inte lika bra som de första två. De första två gillade jag väldigt mycket. Intrigen här är alldeles för osannolik. Men lite spännande blir det när det visar sig att en av kollegorna på polisen är djupt involverad i brottet i fråga. Men hur? Ja, det var där det blev komplicerat... Varför blir en ensamstående filippinsk tvåbarnsmor mördad tillsammans med sina barn? Och hur har hon haft råd med sin dyra lägenhet, trots sin städlön?


Pocketförlaget 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar