Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

måndag 6 februari 2012

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar, Lucy Dillon

Rachels värld ställs på ända när hon får ärva moster Dots hus med tillhörande hundhem för övergivna hundar. Och varför inte börja om på ny kula när man är 39 år, ens älskare ändå stuckit och jobbet inte längre finns kvar. Lantlivet är dock något helt annat än vad Rachel är van vid.

Vi får också följa tvåbarnsmamman Zoe som blivit ensam med sina två barn efter att pappan hittat en ny flamma. För att skämma bort sina pojkar köper pappan en labradorvalp till dem. Som Zoe får ta hand om (hmm, hur mesig kan man vara på en skala!?)

En mysig och trevlig bok om några ganska vanliga människor med vanliga problem. Men särskilt ensamma är de väl ändå inte. De hittar snart varandra med hjälp av sina hundar. Jag bara undrar var ungkarlarna som dyker upp i dessa feel-goodromaner, befinner sig i verkliga livet…?

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar, Bonnier Pocket 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar