Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

fredag 25 november 2011

Resehandbok för singlar, Liz Tuccillo


Om man har en bokblogg kanske det är meningen att man ska tipsa övriga mänskligheten om böcker som man tyckte om. Jag känner dock ett ansvar att VARNA alla mina medmänniskor, framförallt systrar i den ökenvandring som singellivet innebär. LÄS INTE DENNA BOK! Oftast när jag läser en dålig bok så ger jag upp och tar en annan. Men den här skulle vi läsa på bokklubben på jobbet så jag led mig igenom den.

Julie tröttnar på sitt singelliv i New York och bestämmer sig för att resa runt jorden för att kolla in singellivet på andra ställen. Hon beger sig till Paris, Rio, Sydney, Bali, Beijing, Mumbai och Reykjavik, lär känna andra singlar och hänger med dem ut och festar typ. Fånig, dum och korkad bok som gör mig mycket irriterad! Då är jag ändå väldigt förtjust i TV-serien Sex and the city, där författaren tydligen bidragit med manus, så jag borde inte bli så upprörd…

Resehandbok för singlar, Pocketförlaget 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar