Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

tisdag 15 november 2011

Mamma, pappa, barn; Carin Gerhardsen


Jag är inte så mycket för svenska deckare egentligen. Jag menar, har det inte gått lite inflation i detta med att skriva deckare? Fast ibland vill man bara ha något lättläst. Jag har inte försökt mig på Gerhardsen förut och det var faktiskt en ganska positiv upplevelse.

Polisen Petra hittar en mördad kvinna på en joggingtur. Eller först hittar hon ett spädbarn i buskarna, sedan mamman. Vad hon inte vet är att hemma i kvinnans lägenhet finns en alldeles ensam treåring.

I samma område bor tonåringarna Jennifer och Elise med sin försupna mamma. Familjeförhållandena är alltså inte vad man skulle önska. Jennifer hittar en trygghet i sin nya pojkvän Jocke och åker på Finlandskryssning med honom och kompisarna. Det slutar med att Jennifer hittas strypt på en av färjans toaletter. Med efterföljande polisutredning som följd.

Spännande om än lite rörigt, hade bitvis lite svårt att hålla isär folk. Mycket snabbläst sak, passar utmärkt på spårvagnen på vägen till jobbet!

Mamma, pappa, barn; Ordfront Förlag AB 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar