Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

onsdag 28 februari 2018

Coffin road, Peter May


Peter May håller sig kvar på Yttre Hebriderna, men har övergivit sina tidigare deckarhjältar (även om de förstås bor kvar på ön och faktiskt tittar förbi och säger hej!)

Detta skulle ju inte vara en deckare, men det blir det i alla fall.

En man flyter i land på en strand på Yttre Hebriderna. Han har uppenbarligen råkat ut för skeppsbrott, men han kan inte komma ihåg vad som hände. Han kommer inte ihåg något alls faktiskt. Förbipasserande som hjälper honom kallar honom för Neal. Och tydligen bor han på ön med sin hund och är där för att skriva en bok om ett par andra öar strax utanför Yttre Hebriderna. Tydligen har han också ett förhållande med grannens fru och hon gör sitt bästa för att hjälpa honom hitta tillbaka till sig själv, men förgäves. Även om han inte minns något har han en känsla av att något fruktansvärt har hänt. Han åker tillbaka till ön han måste ha kommit från när han förliste och gör där en hemsk upptäckt. Kan det vara så att han är en mördare?

Väldigt bra! Peter May håller fortfarande utmärkt kvalitet! Och väldigt oväntad story när den väl uppdagas. Bee prepared…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar