Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

lördag 31 mars 2018

Fågelbovägen 32, Sara Kadefors

Karin är bara så himla engagerad. Hon är läkare och jobbar dessutom extra på en mottagning för papperlösa flyktingar. Det är svårt att tro att någon som är så fantastiskt som hon skulle göra något omoraliskt.

Så träffar hon Katerina från Moldavien. Katerina har fått lunginflammation för att hon tvingas bo i en källare i huset där hon städar (svart förstås). Karin försöker förklara för henne att hon måste vila och absolut inte kan vara kvar där. Men Katerina vill inte bli av med sitt jobb. Så plötsligt är det Karin som har en svart hemhjälp. Så pinsamt. Så fruktansvärt hemskt det skulle vara om någon fick reda på hur det låg till.

Det här är Sara Kadefors första vuxenroman, men den andra jag läser (eller faktiskt lyssnade på) som är en träffande roman om att upprätthålla fasaden. Gillade nog ändå Borta bäst bäst, men den här är också intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar