Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

söndag 21 januari 2018

Paradisbaden, Akli Tadjer

Adele är en 30-årig singelkvinna som har ett lite ovanligt hinder i att hitta en man. Potentiella partners tenderar att bli lite avskräckta av hennes yrke. Hon är nämligen begravningsentreprenör och tog över firman efter föräldrarna, när de omkom i en bilolycka. Hennes storasyster Rose är orolig för henne, ska hon någonsin träffa den rätte? Kanske på Adeles 30-årsfest, som Rose är så vänlig att fixa till. Rose egen pojkvän är ögonläkare, och han tar med sig en vän till festen. En vän som heter Leo. Adele faller pladask… Ett problem bara; Leo har blivit blind i en olycka.

Söt och charmig historia. Jag, som inte brukar gilla romantiskt bjäfs, tyckte väldigt mycket om den. Inte helt vanligt med en bok som utspelar sig i begravningsbranschen, men de är ju levande människor de också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar