Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

tisdag 30 januari 2018

Borta bäst, Sara Kadefors

Varför sover medelklasskvinnan Sylvia i sin bil utanför IKEA? Väl ute ur bilen är det ingen som anar hennes hemlöshet, hon anstränger sig för att hålla sin ren och elegant klädd. Toaletten och sängavdelningen på IKEA utnyttjas flitigt. Men efter ett tag blir det jobbigt att sova i bilen och ryggen börjar strejka. Av någon anledning har hon en dag plockat upp en liftare, Lisbet, och när ryggen pajar totalt flyttar hon hem till Lisbet och hennes ryggbänk. Lisbet har ett yrke med mycket lång historia och många män passerar ut och in i lägenheten…

Väldigt intressant bok om att upprätthålla sin fasad. Samtidigt finner sig Sylvia i sin nya tillvaro på ett fascinerande sätt. Så småningom uppdagas varför hon kände sig tvungen att försvinna från omgivningen. Bra bok som ger eftertanke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar