Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

lördag 27 juni 2015

Femtio nyanser av mörker, EL James

Det här är bara Jamie Dornans fel! Alltså att jag ändå tog i bok nummer 2, efter den eländes dåligt skrivna första boken. Men jag gillade filmen och faktiskt båda huvudrollsinnehavarna.

Minns ni vad som hände i slutet av första boken? Jo, Ana hon blev rädd och drog. Så går det kanske en vecka. Sedan kommer båda inblandade på att de inte klarar av att vara ifrån varandra längre. Christian gör vad han kan för att lägga sina mörka sidor bakom sig. Då är han den perfekte gentlemannen och älskaren. Men det finns ett mörker kvar, i gestalt av en mentalt instabil kvinna som varit Christians undergivna förut. Nu blir det farligt på riktigt.
Det var ju ganska trevligt att jag ändå bestämde mig för lite mer snaskig läsning. Den här boken är betydligt mer romantiskt och mindre sadistisk. Dessutom bättre skriven och bitvis blir det riktigt spännande. Men fortfarande ingen Nobelpristagare direkt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar