Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

tisdag 19 maj 2015

Buzz, Anders de la Motte

HP är på flykt över världen med falska pass och gott om pengar i bagaget. En vacker kvinna i Dubai håller på att bli en ödesdiger bekantskap. Egentligen är det kvinnans telefon som fångar HPs intresse, för telefonens utseende är skrämmande bekant. Är hon också inblandad i Spelet? Har de lyckats hitta honom? HP tar sig hem till Stockholm igen. Han måste forska vidare i vad det är som sker.

Rebecca ansvarar för en livvaktssituation som går helt överstyr och hon finner sig vara avstängd från sitt jobb. Under tiden blir hon smutskastad av någon på nätet. Vem är det som gömmer sig bakom signaturen Maybay? Och hur kan personen känna till Rebeccas allra smutsigaste hemlighet?

Mycket märkliga och pinsamma omständigheter parar ihop syskonen igen i ännu en thriller i rasande tempo. Denna bok utspelar sig i mer förmögna kretsar och trycksvärtan ger därför ett lite mer lyxigt intryck. Men återigen, allt är ett spel. Och tro för allt i världen inte på allt du läser på nätet! För boken har ett väldigt obehagligt budskap i hur man manipulerar folk åsikter i media och på nätet. Intressant onekligen. En bok kvar i serien då!

1 kommentar:

  1. Har planerat att läsa denna i juni, gillade [geim] väldigt mycket. Man kan nog kalla den fartfylld :)

    SvaraRadera