Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

onsdag 30 juli 2014

Bara ett barn, Malin Persson Giolito

Advokat Sofia Weber hamnar i ett fall med en liten pojke som blir misshandlad hemma. Det har tagit alldeles för lång tid innan den vuxna omgivningen reagerat. Alex har blivit en arg och ganska våldsam krabat. Pappan blir misstänkliggjord, men är det så enkelt?

Ingen myspysdeckare inte, här mår man riktigt dåligt. Väldigt välskrivet, trovärdigt, lättläst och spännande. Alla karaktärer kanske inte är så trovärdiga dock. Men överlag en deckarförfattare att hålla ögonen på, för det har kommit fler böcker om Sofia Weber. Rekommenderas? Ja, för den som inte är alltför känslig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar