Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

onsdag 30 april 2014

Bridget Jones – Mad about the boy, Helen Fielding

Först blev jag lite ledsen over att Bridget var tillbaka. Då blev hon inte lycklig i alla sina dagar ändå? Jo, ett tag blev det lycka, men sedan hände hemska saker som placerade Bridget tillbaka på singelkartan igen. Nu som änka, 50 plus och med två förskolebarn. Taskigt läge? Fem år har hon spenderat i ensamhet, men nu tjatar vännerna på henne att ge sig in i kärleksleken igen. Vilket Bridget gör, nu med hjälp av Twitter!

Fjantigt och urvattnat att återuppta Bridgetkonceptet igen? Nejdå, inte alls! Det är härligt att återse min kompis igen. Nu ännu mer galen och förvirrad och dessutom i ett helt nytt läge i livet. Känns ju hoppfullt det här med att bli 50! Och väldigt roligt är det. Kanske också ska börja twittra!? Lättsmält, javisst, men jag förlåter Helen Fielding för det, för jag blev på väldigt bra humör av det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar