Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

lördag 30 november 2013

Konsten att vara kvinna, Caitlin Moran

Caitlin Moran är en prisbelönt brittisk journalist, bland annat känd för sina krönikor. Det här är en självbiografi på temat att växa upp och bli till kvinna med allt vad det innebär i kroppen och knoppen. Boken går igenom teman som förälskelser, sexism, barn samt konstiga vanor som kvinnor förväntas ha. Flera i min omgivning har sagt att ”åh, det här är SÅ roligt”, ”åh jag skrattade högt” osv. Jag gick in alltså in i detta med höga förväntningar. Och ursäkta, men va!? Jag förstår inte alls vad det är som är så roligt. Jag tycker boken är tämligen ointressant och igenkänningsfaktorn för min del är inte särskilt hög. Nej, läs något annat istället! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar