Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

onsdag 31 juli 2013

Vägen, Cormac McCarthy

Vi får inte veta vad som har hänt. Men något har hänt som gör att en pojke och hans pappa är på vandring över USAs kontinent, på väg mot västkusten. Landskapet omkring dem är sönderslaget, bränt och härjat. Varför de är på väg västerut är oklart. Kanske finns goda människor där? De vill inte råka på människor på vägen dit för det är förenat med livsfara. Svälten, törsten och kylan är deras följeslagare.

En högst märklig läsupplevelse. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det är uppenbart att det inte är så viktigt vad som hänt tidigare eller vad som kommer. Det viktiga är just resan däremellan och relationen mellan far och son.

Läs och tyck själv! Språket är kort och enstavigt men lättläst och boken är bara 240 sidor. Och nej, detta kommer du inte må bra av, men du kommer att fundera en hel del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar