Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

söndag 21 april 2013

1Q84 - andra delen, Haruki Murakami


Jag hade höga förväntningar på 1Q84. Försäljningsrekord i Japan och andra entusiastiska läsare bidrog till detta. Men jag blev faktiskt besviken på första delen. Det gick trögt och det var inte alls den där fängslande upplevelsen som jag hade hoppats på. Berättelsen tog sig ändå till slut, så nu har jag gett 2an ett försök.

Och nu blev jag positivt överraskad istället! Nu blir det riktigt spännande. Vart ska det här ta vägen egentligen? Sakta sakta börjat Aomane och Tengo närma sig varandra genom en osynlig kraft. Tengo märker att sakerna han satt ord på i boken han skrivit tillsammans med Fukaeri, de börjar dyka på upp på riktigt. Hur många är det som nu kan se de två månarna?

Det går verkligen inte att förutse vad som ska hända i den underliga värld som utgörs av 1Q84! Och jag gillar mystiska böcker med lite stolpiga karaktärer. NU dags för trean!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar