Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

lördag 29 oktober 2016

Lewispjäserna, Peter May

Vid detta besök på Yttre Hebriderna får vi stifta bekantskap med Finns barndomsvän Whistler. Finn har börjat på ett nytt jobb som vakt och ska hålla styr på tjuvskyttar och där finns Whistler som en starkt misstänkt. Whistler lever som eremit men kämpar för vårdnaden om sin tonårsdotter, där den nye svärfadern är den värsta kombatanten.

Så dyker det återigen dyker det upp ett gammalt lik. Nu är det ett lik i ett störtat flygplan som kommer fram när en sjö plötsligt blir dränerad på allt sitt vatten. Finn och Whistler har en gemensam bekant som försvann i ett plan för längesedan. Så vävs det fram en historia om ett rockband, om drömmar och om en vacker kvinna som de alla ville ha….

Det här är sista boken i en serie på tre och tyvärr håller den här inte lika hög klass som de första två. Jag blir inte alls lika engagerad och intrigen är väldigt krystad och märklig. Men skriva kan han fortfarande, Peter May, så det säger ändå slurp även den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar