Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

måndag 7 oktober 2013

En egen strand, Aino Trosell

Systrarna Hanna och Judit flyr från allt. De flyr från jobb, familj, hekt och stress. De har hyrt en strand, en alldeles egen strand. Långt långt borta där ljumma vindar och en obruten horisont ska läka deras själar. Men det går inte. Det finns mörka minnen i det förflutna som de inte kunnat lämna hemma i Sverige och nu flyter de upp till ytan. Kommer de att överleva?

Ganska platt intrig egentligen. Jag tror inte heller på att man skulle vara så uselt förberedd inför en planerad vistelse på en öde ö. Men skriva kan hon, Aino Trosell, och sättet hon skriver på ger mersmak. Medelmåttigt betyg från mig, men klart läsvärt. Ska ta mig an ”Hjärtblad” också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar