Välkommen till min hörna av världen!



Här hoppas jag du hittar ett boktips eller två. Eller tre....eller jättemånga... Jag anser mig vara allslukare vad gäller böcker. Det blir mest romaner och deckare skulle jag säga, inte så mycket fakta. Kan bli fantasy också, det händer!

måndag 30 oktober 2017

Den yttersta lyckans ministerium, Arundhati Roy

Författaren till "De små tingens gud" har äntligen kommit med en ny roman. Skyhöga förväntningar! Alltid farligt.

Det börjar lovande tycker jag. Sedan efter sådär en tredjedel av boken byter den skepnad och börjar följa andra personer. Och oj vad rörigt det blir. Jag hänger inte med.

Roy är starkt politiskt engagerad och det märks. Det hade underlättat om man hade varit åtminstone lite mer insatt i konfliktsituationen i Kashmir.

Men Anjum, som en gång var mer man än en kvinna, hennes öde är intressant att följa. För hur många kommer på att en kyrkogård kan vara en bra tillflyktsplats för även levande själar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar